What styles do you like/dislike?

I’ve been ordering beer regularly from Cheers! in PSC since the pandemic started. They have a “Caisse découverte” option where they pick the beers for you - which is fun if you like being surprised and don’t particularly enjoy browsing beer online. The first time I received a few sour beers in the mix and they just sat in the fridge so the next time I added a note “no sours please” and then I got some fruit beers and a couple of with coffee additions that just sat in the fridge as well, so I added “no sours, fruited, or coffee beers please”. I thought it would be interesting to see what other people would specify if someone else was picking out their beer for them - what do you like/dislike?

Je suis obligé d’avouer que je suis d’accord avec toi sur les bières sures. J’essaie d’avoir l’esprit ouvert, j’en achète parfois pour voir (surtout si l’étiquette est belle), parfois j’haïs pas ça, mais il faut se rendre à l’évidence, ça ne m’est jamais encore arrivé de me dire : « Aïe j’ai le goût d’une bière sure ! ».

1 Like

C’est pareil pour moi. De temps en temps, j’en trouve une qui me plaît, mais aller brasser un 20, 30 ou 40 litres de cela, non merci! :slight_smile:

Je suis pas mal du même avis pour les bières aux fruits.

Bieres fumées… pas capable. Malgré que j’ai aimé celle de Tristan. Clairement, je ne vais jamais brasser ca. Pour le style que j’aime, les bières allemandes. Altbier et Pilsner surtout. Brett aussi, c’est dans mes cordes. Justement, j’ai fais une commande pour la Brett D de Escarpment Labs chez Mout. Bien hâte de refaire ma Brett IPA.

1 Like

C’était une colab avec Mike Brown donc il faut lui donner crédit aussi!

For me, not a big fan of real funky beers.

Like : Lager, imperial stout, belgian dark strong, NEIPA.

Dislike : Sour (sauf certain truc comme des assemblages ou en barique), les bière fumée, les Ambrée, rousse.

Here’s my unpopular opinion: I don’t enjoy lagers. There. I said it. Something about the flavour that just isn’t my preference. I’m all about those ales.

Ha! I used to be the same. Now I enjoy both. I brew German and Bohemian Pilsners, as well as American Classic Pilsners yearly and drink them as much as my ales, bitters and IPAs.

1 Like

Ce que je n’aime pas : tout ce qui est lactose / pastry / beurre de peanut etc, mais aussi quand la quantité de houblon par litre dépasse 10 g. Le “too much” (et le “hop burn”) n’est pas pour moi. Ah, et aussi le glitter. C’est ok en maquillage bien dosé, mais c’est dégueulasse dans une bière (mon avis!).

Ce que j’aime, c’est la finesse.

1 Like

Moi c’est plutôt une caractéristique que des styles en particulier que je n’aime pas!

Je n’aime pas les bières fortes en alcool… mon sweet spot se situe entre 4 et 6,5 ABV haha…

Combien de fois j’ai bu des doubles IPA, doubles NEIPA, Tripels, etc. En me disant : « ça aurait été bon à 5-6% »! Peut-être que j’aime trop boire en grande quantité lol…

2 Likes

Likes: Flanders Red, Fruit Lambic (Kriek), Irish Red, Eisbock, the occasional Pastry Stout

Dislikes: Smoked Black IPA, overly salty Gose, the entirety of BJCP Categories 1 and 2, badly made bretts/wild ales

I like a variety of styles but Stouts are my one exception. Sorry, I know a lot of people disagree with me but I enjoy my beers with a good meal and I just cannot get used to the heavy body. I prefer a porter if I want roasty and coffee flavours.

My favourite beer has to be a dubbel. Its also the one beer that I just can’t brew to my liking despite multiple tries.

Blasphemy :astonished:

Kidding! On the opposite side of the spectrum, Belgian style beer isn’t really my jam. There’s just something with the yeast character that doesn’t please my palate. I tend to steer clear of sour and Brett beers as well.

I find that’s the beauty of beer styles though; there’s so much variety available that there’s bound to be at least one style that most people can like.

I love stouts, porters and malt forward beers, but gravitate towards easy drinking lagers and pale ales during warmer weather months.

I agree there’s something for everyone with beer. I even brew a beer that ‘doesn’t taste like beer’ especially for my wife.

I am still excited to try out the stouts I received in the exchange this week. I enjoyed your Imperial stout from this past December exchange as well as Tristan’s Salted Caramel stout.

You guys might just convert me over time.

1 Like

En général ce que je ne voudrais pas dans ma caisse: bières sûres, fumées et aux fruits. Bien que j’ai goûté des bières correctes dans chaque style, payer le gros prix pour la drainer, je veux éviter! Par contre je garde l’esprit ouvert et je préférerais faire des dégustations avec plusieurs personnes plutôt que d’être pris avec une bouteille au complet pour moi tout seul!

1 Like

I like most styles of beer and I can appreciate all beer styles, that said, I haven’t found a farmhouse ale or a sour that I truly enjoyed. My favorites tend to be darker ales.

Thanks for sharing, everyone!