Jour 24: Winter Bockbier or Winter Warmer par Jesse Owens

A tale of two beers: It was the best of times, it was the best of times, it was the age of Rye Doppelbock, it was the age of English Strong Ale, it was the epoch of satisfaction, it was the epoch of jealousy, it was the season of German lager, it was the season of English ale…

@JesseO has graced us with two beers in this calendar. Enjoy the one you got, and don’t be too jealous of the one you didn’t :wink:


L’histoire de deux bières : C’était le meilleur des temps, c’était le meilleur des temps, c’était l’époque de la Doppelbock de seigle, c’était l’époque de la Strong Ale anglaise, c’était l’époque de la satisfaction, c’était l’époque de la jalousie, c’était la saison de la lager allemande, c’était la saison de l’ale anglaise…

@JesseO nous a gratifié de deux bières dans ce calendrier. Appréciez celle que vous avez eue, et ne soyez pas trop jaloux de celle que vous n’avez pas eue :wink:

Pour la dernière dégustation (sniff), j’ai le plaisir de tester la Winterbock. D’un superbe roux clair avec reflet rougeâtre très beau. Au nez raisin sec, figue et on sent l’épicé du seigle. En bouche, c’est rond, malté riche, avec finale épicée. Excellent drink to finish off this calendar, thanks a lot Jesse!!!

J’ai beaucoup apprécié ma première activité de calendrier de l’Avent avec vous tous. Passez tous des joyeuses Fêtes chers Montrealers, and let’s all have more fun together in 2024!

2 Likes

I got the rye one. Very nice to end my meal! Very biscuity, malty, full. Light slickness from the rye on the tongue. Very enjoyable!

The Winter Warmer kept me good company while making a big supper last night. I found it a bit thin in body/sweetness which left the alcohol showing but aside from that very enjoyable, thanks and happy holidays! Another fun advent calendar year.

Bonne bière au goût de croûte de pain croquant. Belle mousse au départ qui se dissipe assez rapidement mais il reste du pétillant en bouche. Un peu plus de corps la rendrait encore meilleure. Bonne idée de mettre la recette sur l’étiquette de cette manière.

Je la bois le 25, joyeux Noël ! J’ai d’ailleurs 3 ou 4 bières à boire encore…

Nothing like a winter warmer on Christmas Day. Nice spicy aroma. Malty and just slightly sweet. Warming but not hot. Went down way too easy for such a big beer. Enjoyed it very much. Thanks Jesse!

1 Like