Berliner Brett interest?

Would some of you be interested in trying One of Escarpment Labs’ berliner brett yeasts?

They were supposedly isolated from some old “true” berliner weisse bottles from germany and are supposed to have a more fruity character without being too “bretty”.

Basically this is supposed to be the brett strain to use (supplemented by sacc and lacto) for anyone wishing to replicate a true historical berliner weisse.

More info here

Sounds fun to me. I would like to try it.

1 Like

I’m interested!

1 Like

Great, let’s see if others are interested.
Otherwise, for only 3 pouches it would come to ~18 a pouch with shipping.

Je prendrai peut-être une enveloppe de Lactobacillus Blend 2.0 en même temps. À moins que vous me suggériez autre chose pour acidifier le moût.

D’ailleurs, je pense bien suivre la recette et le procédé suggéré sur Milk The Funk Wiki pour ma Berliner Weisse “Brett”. C’est une recette de sour wort dans le fermenteur (pas d’ébullition du moût suivant l’acidification). Qu’est-ce que vous en pensez ?

Jamieson 100% plantarum. J’ai eu de très bons résultats en kettle sour!

1 Like

Si tu vises la version historique, je pense que c’était Brevis que l’on retrouvait le plus souvent (avec d’autres bactéries).

Perso généralement j’y vais juste avec mon blend de lacto sauvages maison.
La technique des probiotiques comme propose Ian ou même du yaourt fonctionnent bien aussi.

Cela dit la description du Lacto blend 2 de escarpement donne envie et le résultat sera moins impredictible! je vais peut-être me laisser tenter aussi :slight_smile:

If anyone else is interested in buying any yeast from Escarpment, they can add themselves to the list below. Since we’ll be doing a group buy anyways, might as well include as many people as possible!